"Geniul omenesc nu va putea nicicând nascoci inventii mai desavârsite ca acelea create de natura, în care nu lipseste nimic si nimic nu-i de prisos. "

vineri, 10 mai 2019

Nagâţul cu coadă albă (Vanellus leucurus)

De regula fac postari ample cu multe fotografii si specii de pasari sau animale dar uneori in iesirile mele gasesc specii rare, care merita o postare dedicata.

Acum cateva zile, in vacanta de Pasti, am fost la Vadu. Multa lume, multe masini....
Am dat o tura, n-am gasit mare lucru asa cum era si de asteptat. Ma pregateam sa plec pentru ca iesirea nu parea productiva.
Eram deja pe drumul spre iesire, urma sa plec in cateva minute, cand am remarcat doua pasari intr-o balta de pe marginea drumului. Erau la 20-30m de drum, intr-o baltoaca, alaturi de niste fluierari de mlastina.

Desi nu le-am identificat imediat, mi-am dat seama ca sunt deosebite.

S-au dovedit a fi nagâți cu coadă albă (Vanellus leucurus).
Nagâțul cu coadă albă este o specie cu răspândire în sud-vestul Asiei. In Europa este o specia rara.
In Romania au fost perechi cuibaritoare acum 19-20 de ani.
Acum a devenit o prezenta mai rara. In ultimii 10 ani au fost  doar cateva semnalari in Romania.
In Europa populatia cuibaritoare ar fi in crestere, sunt aproximativ 300-350 de perechi conform S.O.R.

Ma bucura astfel de intalniri si sper ca nagatul cu coada alba sa cuibareasca din nou la noi. Poate ca cele doua exemplare erau pereche si vor cuibari chiar anul asta.
Postez fotografiile pe care le-am facut cu cele doua exemplare:



Nagat cu coada alba (Vanellus leucurus)

Nagat cu coada alba (Vanellus leucurus)

Nagat cu coada alba (Vanellus leucurus)

Nagat cu coada alba (Vanellus leucurus)

Si un film scurt cu unul din cele doua exemplare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu