"Geniul omenesc nu va putea nicicând nascoci inventii mai desavârsite ca acelea create de natura, în care nu lipseste nimic si nimic nu-i de prisos. "

luni, 13 februarie 2012

La pozat pasari iarna

Dupa 2 luni de iarna tomnatica, in sfarsit iarna adevarata...
Vremea blanda din decembrie si ianuarie a dat peste cap migratia pasarilor salbatice. Fata de alti ani, unii oaspeti de iarna nu au mai venit la noi sau au venit in numar foarte mic.

Chiar si asa, am vazut multe specii de pasari bune de pozat, usor de observat dupa caderea zapezii si mult mai tolerante datorita conditilor extreme si a habitatului redus.
Am profitat din plin si am iesit la pozat chiar si atunci cand conditiile erau mai aspre : frig (-15'C) + vant sau ninsoare abundenta.

Pe camp domina stolurile de potarnichi si fazani. De cand a cazut zapada, sunt putine locuri de unde isi pot procura hrana.
Si la fazani, si la potarnichi, am observat tendinta de a umbla in grupuri mari iarna. Probabil ca e o masura de protectie impotriva pradatorilor.
Grupurile de potarnichi au 1-2 santinele care dau alarma atunci cand vad un pericol. Santinele nu se hranesc, supravegheaza in permanenta imprejurimile.

potarnichea

potarnichea


Aici doi fazani amortiti de frigul diminetii. Erau probabil -15'C.
faz

Un video cu potarnichi, prima filmare facuta de mine cu DSLR-ul :


Tot pe camp sunt stoluri de vrabiute, cinteze, sticleti care se hranesc cu semintele plantelor neacoperite de zapada.

cinteza de iarna

vrabia de camp

vrabia de camp

sticlete


Odata cu venirea iernii, vin multe pasari de prada din nord. Pe camp vad adesea sorecari si uli pasarari.
Aici o poza cu un uliu pasarar, o pasare foarte frumoasa.
uliu pasarar

Ca si in alti ani, multe pasari salbatice au gasit adapost si hrana in parcuri. In Herastrau de exemplu nu ingheata apa. Vin becatine, fluierari, rate mari, rate mici, pescarusi, codobaturi, starci intarziati.
Saracele pasari au avut viata grea din cauza iernii extreme.
Cele care au riscat si au ramas aici, pacalite de prima parte a iernii, au facut un pariu prost cu viata.
Postez cateva poze facute in Herastrau care ilustreaza cele scrise mai sus :
codobatura de munte

pescarusi

starc cenusiu

rata mica

Tot parcurile adapostesc fauna specifica padurilor de foioase: cateva specii de ciocanitori, pitigoi, macalendri, mierle, cinteze, sturzi, botgrosi, ciufi, uneori apar si cocosari.
Obisnuite cu prezenta omului, pot fi pozate usor, uneori in ipostaze amuzante.
pitigoi

pitigoi

pitigoi

ciocanitoarea neagra

macaleandru

ciuful de padure

In parcul din Sinaia am pozat mugurari, pitigoi de bradet si pitigoi suri :
mugurarul

pitigoiul de bradet

pitigoiul sur

Am profitat din plin de vremea asta de iarna adevarata. Sa vedem ce suprize ne mai ofera baba Dochia. Eu sper sa mai avem zapada macar pana la sfarsitul lui februarie.

Pentru informatii despre pasarile pozate, aici :
pasari salbatice

2 comentarii:

  1. vreau sa vad si eu ciocanitoare neagra de aproape :(

    p.s. tare aia cu pitigoiul in obiectiv

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt convins ca o sa ai ocazia.

    Eu am intalnit-o de trei ori pana acum fara sa o caut in mod special.

    RăspundețiȘtergere